A blog about anything and everything!

Thursday, September 01, 2011

Premier League

Thursday, September 01, 2011 Posted by Alexander Lucas 8 comments

Har länge tjatat på G över hur bra Aguero är och kan bli, jag tror mig till och med sagt orden att jag tror han kan bli som Messi eller bättre. Han var i alla fall i mina ögon den bäste spelaren i europa som inte spelade i något storlag, och det ska bli otroligt roligt att se vad han kan göra i PL, lite synd att han kom i ett lag som City bara, även fast jag såklart tycker det är bättre än Arsenal eller United, för City är det ju ingen som håller på ändå.
Transfer deadline är nu stängd och det hände en del de sista dygnet, Arsenal var det lag som värvade flitigast och lär gratulera till köpet av Mertesacker som i alla fall på papper måste ses som ett riktigt bra köp, sen har de såklart köpt konstiga spelare som Arsenal alltid gör, spelare som enligt ”experter” skall vara bäst i Frankrike, eller bäst i Afrika, men i mina ögon har Arsenal inte saknat talanger utan färdiga spelare, nu får de i alla fall in en given ledare på plan med tysken.
Men att de som G uttryckte det ”värvar en bänknötare” från Chelsea är lite sådär kanske, även om nu Benayon har lite kunnande.
Chelsea värvade Meireles från Liverpool, något som jag som Liverpoolfan inte uppskattar, Meireles var en av de bästa ; om inte den bäste, spelarna i Liverpool förra året, men har i år inte fått mycket speltid, och jag vet inte om det är en fix idé av Kenny som gjort detta eller vad det är, men nog är han bättre än Henderson ?
Nu har iofs Henderson börjat ok och jag ska inte döma ut han förrän han fått chansen helt, som de flesta (även jag) gjorde med Lucas, som sedan växte och nu är given.

Chelsea kan nu utmana starkare än vad jag trodde, för precis som Fjuno sagt så har de nu värvat spelare som i alla fall kan springa på mitten, för Frank Lampard drar inte många metrar nu för tiden.
United gjorde inget märkvärdigt sista dagen, inte heller var det väl väntat då Snoken kör sitt race med det material han nu har, ett material som jag haft åsikter om att vara lite för tunnt för att palla en hel säsong.
Många unga spelare som skall vallas in, men de har fortfarande stommen kvar med Vidic, Ferdinand och Rooney, sen Young på kanten kommer bli farligt, i alla fall till dess att han blir skadad.
Målvaktsplatsen är väl dock lite dallrig då de har en David James/Gomes wannabe i målet, så det kommer hänga otroligt mycket på försvaret i år, såvida nu inte målisen höjer sig massa grader, det har hänt förr.

Skulle man slänga sig på att tippa lite så skulle jag nog säga som följande:

Vinnare: Tyvärr United, största hotet blir nog City

Åker ur: WBA åker nog mest troligt ur, vet ej om Swansea har laget för att hålla sig kvar heller, sen står det mellan Sunderland och Norwich, så det ser inte bra ut för nykomlingarna, dock tror jag att QPR kan hålla sig kvar.

Skytteligan: Svårt att inte ta med Aguero eller Dzeko, men jag tror även på Suarez i år. 

Så, nu vet ni hur ni inte ska spela, fråga Packi och Nöjd om deras favoriter så kan ni utesluta en hel bunt, bara säkra kort kvar sen.

/Alexander Lucas

8 comments:

  1. storhyvlaren gamblar väl inget mer han e väl bara kär?

    ReplyDelete
  2. hmmm, tunn trupp? jag vet inte det direkt, tycker vi förutom innermittfältet har bredaste truppen av alla. Sug på den här, när vi körde över Spurs med 3-0 så hade vi dessa BREDVID planen:
    Rafael - Vidic - Rio - Fabio
    Valencia - Carrick - Park - Giggs
    Berbatov - Chicarito

    funkar som reserver väl :-)

    /tack för kaffet

    ReplyDelete
  3. United har bred trupp som precis som Fjuno visar, men jag hoppades att dom skulle köpa in en mittfältare av klass. Målvakten är jag så klart osäker på, blandar friskt. Rooney är nog med högt upp i skytteligan när säsongen är över. Och det blir 3 lag som slåss om titeln - United, city och Chelsea. Med Liverpool som outsider. Skulle vara nice om Arsenal missar europa platserna.

    ReplyDelete
  4. Ja ni hade bra folk på sidan mot Tottenham, men ni hade Smalling, Jones, Evans, Cleverley, Anderson, Welbeck på plan den matchen, och det jag menar med tunn trupp, visst det gick bra,men frågan är om dessa spelare kan hålla en hel säsong om det krävs.

    Och jag tror du har rätt Sebbe.

    ReplyDelete
  5. Tycker Smalling o Jones redan visat att de håller o kommer förhoppningsvis briljera i startelvor många år framöver. Cleverly har börjat kanon får väl se hur han håller i år. Andersson är mitt hatobjekt men har skött sig så här långt. Evans är en säkerhetsrisk o han har en bit att vandra, men är en O'Shea-typ o bra att kasta in lite överallt. Welbeck ser jag bara som bonus om han håller i som han börjat. Vidhåller vi har bredast trupp o enda orosmolnet jag har just nu är de Gea.
    Tippar att United o City slåss om det o Chelsea får svårt att hänga på i år. Pool kommer 4:a o Arsenal får vara glada om de är 5:a.

    /8-2

    ReplyDelete
  6. Våra mittfältare accepterar att dom bänkas ett gäng matcher, INGEN är självskriven. Bara Nani som tror det. Övriga topplag har ganska klart på vilka som är första valet. Tror inte att City, Chelsea, Pool eller Arsenal kan byta ut hela mittfältet och ha samma kvalitet på inhopparna. Håller helt och hållet med Fjuno om Anderson - har aldrig fattat vad han har i United att göra, men han har börjat säsongen lååångt över förväntan.

    ReplyDelete
  7. Jag kan sätta en stor peng på att Sunderland INTE kommer vara indragen i nedflyttningsstriden i vår.

    ReplyDelete
  8. G, du kan väl sätta en stor peng på allt :)

    ReplyDelete