A blog about anything and everything!

Thursday, September 01, 2011

Mat

Thursday, September 01, 2011 Posted by Alexander Lucas 1 comment
Efter att ha vart helt utan käk fram till kl 19 så pallrade jag mig ner till restaurangen där det var middagsbuffé, dock inte nåt i närheten med buffén på Wynn (prisa Gud) men ändå något att fylla magen med tänkte jag.

Jag testade lite av varje, någon konstig fisk som kändes som den var överarbetad då den var på gränsen till mjölig och smaklös, kycklingklubbor som smakade helt ok, samt en form av köttfärsmojs som var gott. Till detta var det en risrätt, samt bakad potatis.

Till och med så jag bjöd in mig själv på salladsbordet med backning för att känna att jag var värd en rejäl bit Tiramisu som efterrätt, och jäklar så god den var.

Men som straff för allt detta så ligger jag nu på sängen och flåsar, jag försöker läsa på det material jag tog med mig ner i form av 2 böcker med utbildningsmaterial till medlare, och kan säga att det inte är skitlätt att läsa det nu då man är mätt och trött, speciellt då man bör fokusera lite extra då det är skrivet på engelska.

Men jag gör ett försök, ha det gött.

/Alexander Lucas

1 comment: