A blog about anything and everything!

Friday, September 02, 2011

Marcos Gourmet

Friday, September 02, 2011 Posted by Alexander Lucas 2 comments
Är ni hungriga och på Malta så rekar jag Marco´s i Sliema, deras portioner är något som jag inte sett maken på, jag satte mig ner och valde chicken fajita nacho som appetizer, och sen var jag mätt.
Hon frågade om jag ville ha för 1 eller 2 personer, haha bra passning där, jag sa 1 och fick en portion som en svensk restaurangägare hade dräpt sin personal om de serverat, den hade LÄTT räckt till 2 personer som förrätt.

Som huvudrätt hade jag beställt Seafood risotto, då jag älskar risotto och tycker det är få platser hemma i Sverige som erbjuder det. Tyvärr så var denna inte en lyckad version, det var i stort sett bara musslor och en tomatbaserad risröra, inte alls krämig och fin som en risotto skall vara. Tur att jag hade käkat förrätten i alla fall.

När jag sitter där och funderar lite över om jag ska testa en efterrätt eller inte så kommer personalen ut med en djuptallrik som är överfull och serverar den till bordet bredvid, det var deras nachoplatter...

Jag tog beslutet redan då att jag skall tillbaka dit och ta mig en tex mex sittning, kanske det blir då Micke och Lena kommit ner.

Efterrätt blev Tiramisu och det smakade riktigt bra, och även där var det en bit som var stor, för stor för mig mage i alla fall.
Tyvärr så tog jag inga kort på annat än efterrätten så ni kunnat få se hur portionerna såg ut, men men.


Totalt gick middagen på 23 euro, vilket man får acceptera med tanke på hur jävla mätt man blev. Givetvis finns det billigare alternativ, men det finns även dyrare :)

/Alexander Lucas


2 comments:

  1. Låter som en bra restaurang. Jag och Micke ser fram emot att gå dit och äta med dej:)

    ReplyDelete