A blog about anything and everything!

Tuesday, September 13, 2011

FYI

Tuesday, September 13, 2011 Posted by Alexander Lucas 1 comment
Får ni för er att flytta till Malta så råder jag er att hyra en bostad på en gata folk känner till, jag skulle ikväll ta en taxi upp till shoppingområdet runt Paceville och beställde en taxi, han tog min adress och mitt mobilnummer och sa "the taxi will be there in 10 minutes".

Ok lät ju bra, så efter 10 minuter gick jag ut och ställde mig i bastun och väntade, sjuk luftfuktighet och efter att ha tappat 2 liter vätska på 30 minuter så tröttnade jag och ringde upp bolaget. "The street you gave us does not exist, and your phone does not work"

" I am speaking to you on the phone at the moment and I am looking at the street sign just now, so you are 0 for 2 there"

Så jag avbeställde i alla fall bilen och gick istället upp och beställde en pizza för att i lugn och ro kolla Barca-Milan i champions league.
Det tog cirka 10 minuter att beställa pizzan då inte heller den kärringen fattade var fan jag bodde, dock så var det inga problem sa killen som levererade pizzan "I have GPS" sa han, jaha men då lär väl fan gatan finnas då....

Pizzan var i alla fall GIGANTISK, tyvärr var den torr som en skosula och smaklös som fan, så får jag för mig att värma på någon bit imorgon så blir det att dränka den i olivolja först, den räcker trots allt i cirka 3 dagar.

Bilderna nedan är på pizzan, samt bilder på hur det ser ut då jag går ut till vägen och tittar upp och ner för backen, det vill säga att jag bor i en skaplig sluttning, nästan så man får svårt att stå stilla där ute, tur man sällan kliver ut dit :)




/Alexander Lucas

1 comment: