A blog about anything and everything!

Tuesday, September 27, 2011

Man vs Wild (light version)

Tuesday, September 27, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
För er som inte sett Bear Grylls I Man vs Wild så råder jag er att tanka hem det eller se nå repriser på Discovery.

Programmet går ut på att släppa av den gamla SAS-soldaten Bear på diverse ställen i världen för att han sedan skall visa oss lata soffsoldater hur vi skall göra för att överleva i dessa omgivningar och för att ta oss tillbaka till civilisationen.

Då jag som de flesta vet, är så långt från Bear Grylls man troligen kan komma så har jag nu på Malta mitt egna lilla äventyr, det finns som sagt inte några butiker speciellt nära där jag bor (förutom killen på hörnet som säljer baguetter, och som nu verkar sjuk och har stängt).

Så när jag öppnade kylskåpet och insåg att mitt sista vatten var på väg att ta slut så ringde varningsklockorna högt och jag hörde Bear skrika (vatten är det viktigaste, utan vatten dör vi), och jag började genast samla sluttarna från de vattenflaskor som fanns liggandes runtom i lägenheten.

Efter att ha fått ihop 2-3 dl så svepte jag det med ett leende på läpparna, innan jag insåg att jag nu är i samma sits ännu en gång. Så med mycket viljestyrka och bestämdhet spände jag på mig ryggsäcken, mp3-spelaren och kepsen (för att skydda mig mot solen (även detta ett tips från Bear) och begav mig ut på jakten på vatten.
 
Då jag klivit ur hissen och kliver ut på gatan slår värmen mot mig som en eldvägg, jag tittar till vänster och ser att baguettbutiken är öppen igen efter 3 dagars siesta, detta då hans flickvän nu jobbade istället, och jag går mina 14 meter, köper 6 liter vatten och pallrar mig tillbaka hem till mitt trygga hem.

När man springer på problem som dessa så inser man relativt snabbt att skulle man bli satt i en situation där det verkligen var livsfara och man skulle behöva leta sin egen föda och vatten så skulle jag nog relativt snabbt parkera röven så bekvämt som möjligt och sedan stanna där och hoppas någon hittar mig.

Jag råder er att kolla Man vs Wild med avsnitten då Will Ferrell är med, samt då Jake Gyllenhall är med, där har vi kontraster på överlevnadsmänniskor.

Annars är det lugna gatan här på Malta nu, skall ta ett ryck och städa lyan då hyresvärden vilken dag som helst kommer förbi för att hämta upp pengarna för nästa månads hyra. 

Vad gäller att hitta boende till Fjuno och mig från November så har jag nu förhoppningar om att få åka och kolla på ett hus här i dagarna, och vore det schysst så kan det bli intressant att hyra det under 6 månader, men med detta ställe så har jag inte allt för stora förhoppningar.

För att ta rygg på det dybban skrev i sin blogg om Wordfeud, så hade jag för mig att folk retade och kallade folk för nördar då de spelade Alfapet, men tydligen så har även de coola människorna nu fallet offer för detta socialt missanpassade spelet, och då 87% sitter och googlar ord så ser jag inte riktigt hur detta kan vara ett roligt ”spel”, men lycka till ni som spelar.

Hoppas alla har det bra hemma, och hörs inom kort.

/Alexander Lucas. 

0 Comments:

Post a Comment