A blog about anything and everything!

Thursday, October 06, 2011

Taxi,Mat,Kina

Thursday, October 06, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
Idag landade Micke och Lena här på Malta, så planen var att träffa upp dom för lite surr och käk på kvällen.

Vaknade av att Micke ringde och väckte mig, vände direkt på mig och somnade om nån timme, sedan var det dags för ett par lägenhetsvisningar.

Måste säga att en av lägenheterna var riktigt intressant (om vi kan få ner priset en del från de 1500 värden vill ha).
Det var 2 stora sovrum, 1 extra rum som nu var ett kontor men där man lätt kan kasta in en till säng eller madrass om man har någon på besök, 2 toaletter, en med dusch, en med badkar. Båda sovrummen hade varsin liten balkong, samt att det på andra sidan av lägenheten fanns ännu en balkong ut från vardagsrummet, med utsikt över havet.

Nu hänger dock en del på att Fjuno får sin lägenhet i Sandviken uthyrd och det illa kvickt, samt att vi kan pruta ner priset lite vill säga.

Sen blev det hem för snabbdusch innan käket, beställde en taxi och fick svaret att den skulle komma om 10 minuter, kanon.

20 minuter senare står jag utanför lägenheten och väntar på en taxi som inte dykt upp, tröttnar en del och ringer och frågar var taxin håller hus; "it´s outside the apartment" får jag som svar....
"No, I´m outside the apartment, and there is no taxi here"   "ok, it will be there in 5 minutes", kanon så bra.

Då kommer hyresvärden ut ur garaget och undrar vad som står på, jag förklarar att taxifan inte hittar och han erbjuder sig att köra upp mig till Portomaso, vilket jag gladeligen tackar jag till, så jag hoppar in och avbeställer den inkompetenta taxin.

Träffar upp Micke o Lena och de var båda sugna på en köttbit så det fick bli ett besök på Buffalo Bills igen, och jag gillar det stället, köttet är inte det bäst som bjudits här i världen men det håller helt ok klass, och jag gillar deras pepparsås samt svampsås.
Allt som allt var det en trevligt måltid och massa snack, tanken var att även möta upp David och hans vapendragare, men som väntat så drog de fötterna efter sig och dök inte på i Portomaso förrän vi käkat klart och jag beställt taxi för att åka tillbaka (misstänker att spriten höll dom kvar som vanligt).

Väl hemma så tjatade kidsen från Gävle in mig i ett kinaparti, och tjatet går lika varje gång och går snabbt att känna igen åt vart det lutar då det blinkar till Skype och någon frågar "Sugen att lägga nån hand?"
Och då det tjatas på det viset så viker man för trycket och svarar "ja" såklart.

Slutade sittningen mirakulöst plus, så jag kunde avsluta kvällen med att dricka massa vatten och kolla lite serier för att komma i rätt stämning inför torsdagens spel, vi kör igång DSO dag 1a kl 13 och jag hoppas att pokergudarna är med mig och att jag får springa bättre än någonsin i denna turnering, kommer försöka uppdatera hur det gick då jag kommer hem på kvällen/natten.

Återstår iofs att se om jag kommer dit, vi börjar kl 13 som sagt, och jag har bokat en taxi till kl 12.30, men misstänker att jag kl 12.45 måste ringa och beställa en ny bil.

Vill avsluta detta inlägg med att säga ett stort jävla GRATTIS till G som kämpade starkt och tog hem en 3e plats i Online-SM, och är värd varje jävla krona av det. Bra jobbat kompis.
Även grattis till MrSpenke som kom 2a, well played Sir.

Till vi ses.

Tjo.

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment