A blog about anything and everything!

Monday, October 17, 2011

PLA, försök 2

Monday, October 17, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
Som sagt så var det Poker Live Adventure igen i helgen, och jag ställde upp med inställningen att ta revanch för senast då jag förlorade heads up.

Denna gång blev det inte alls mycket spelare med, tror det slutade på 133 startande totalt, vilket resulterade i 10 priser med 8.000 euro till vinnaren, plus ett WPT-paket värt 5.000 euro.

Jag fick aldrig någon stack att jobba med denna gång, vilket alltid är tråkigt, och jag själv har alltid ansett mig vara en riktigt oduglig shortstack spelare, så med tanke på att jag inför dag 2 hade 20 big blinds kvar så kände jag inte något större hopp om en djup placering.

Lyckades mot all förmodan hänga kvar hela dag 2 med att pendla mellan 10 och 20 big blinds, och när vi bröt för dagen var det 27 spelare kvar.

Lyckades dock hänga kvar och kräla mig in på finalbordet och det skadar inte att få pengarna tillbaka efter att ha hängt kvar och foldat så enormt som jag gjorde denna turnering.

Efter cirka 8 timmars spel så åkte jag dock ur på en 4e plats, vilket jag måste erkänna att jag är mycket nöjd med då jag som sagt aldrig någonsin i turneringen hade någon stack att riktigt kunna jobba med, även om det alltid är så att man vill vinna då man tagit sig till ett finalbord.

Men jag kände aldrig att chansen att vinna fanns inom räckhåll denna gång, det var iofs rejält lotto på slutet då vi med totalt 3.6 miljoner chips i spel hade blinds 25k-50k och 5k ante så  kunde vad som helst hända om man bara fick dubbla upp någon gång, men då jag med 9.5 bb hittade TJ ruter på sb och fick fold till mig så ställde jag på bb som tyvärr hittade AJ, och utan hjälp av brädan fick jag erkänna mig slagen och fick åka hem.

Dock jävligt nöjd med att ha spelat 2st PLA events här nere och slutat 2a samt 4a, nästa gång seger ? haha

Då jag kom hem hade jag inga andra tankar än att bara bädda ner mig och kolla lite serier och slappa, men då Skype ringde och jag blev tillfrågad om jag ville lira Sunday Million samt ett par andra turneringar så taggade man givetvis till, och det slutade med 4 turneringar med 2 ITM, men ingen djupare placering tyvärr.

Efter detta blev det lite serier och kl 7 i morse klockade man ut, och nu är man uppe igen för att sparka igång lite grind, fy vilket slit det är att jobba alltså, önskar man kunde få ha semester snart.

Helgen har för övrigt vart en helg med rejält oväder här på Malta, Malteserna (eller Maltoserna som Håkan Ö säger) har klätt sig som vi svenskar i Dec ungefär, själv hade man shorts och t-shirt :)

Det har regnat oavbrutet i 2 dagar och åskat och blixtrat och blåst stormvindar, gatorna har vart fyllda med vatten både från regnet och det som blåst upp från havet, så jag är glad att jag hållt mig inne och inte haft någon av de där dagarna då man bestämt sig för att ut och springa efter strandpromenaden eller simma lite i havet (såna dagar finns inte).

Nu tillbaka till verkligenheten med lite grind och veckan kommer bestå av just detta, samt avvaktan på svar från Fjuno vad gäller hans lägenhet.

Ha det gött.

Just ja, skall tillägga till Ala att ja United ställde upp med konstig uppställning men att du tuggade om att Pool är nya Barca vad gäller filmningar uppskattar jag inte från en som haft Ronaldo och nu Nani i laget.
Håller med om att Adam inte ser ut att bli träffad och att han med största sannorlikhet filmade där ja, men tyvärr så är fotbollen mycket så idag och FA gör inte tillräckligt för att få stopp på det heller.

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment