A blog about anything and everything!

Monday, October 03, 2011

Såååå trött

Monday, October 03, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
Somnade nog inte förrän runt 7 i morse, blev liggandes i sängen och kolla av en del serier och kände mig aldrig riktigt trött, något man ångrar nu...

Kl 8.30 ringer hyresvärden, jag ignorerar, kl 8.31 ringer hyresvärden...ja just fan, inser att han skulle komma förbi med rörmokare idag då det igår kväll rann vatten nedför väggen i mitt badrum, kom från taket så kändes lägligt att ringa honom då.

Så jag svarar denna gång och han frågar om han kan komma upp då han har rörmokaren med sig, jag pallrar mig upp och slänger trött på mig short o t-shirt och släpper in dom.

Efter cirka 20 minuters stirrande i taket och konstant tuggandes på det Maltesiska språket (som jag inte fattar) så är de på det klara att "ja det har runnit vatten från taket".

Kände mig som Merry o Pippin i Sagan om Ringen då de får höra att Enterna efter långt överläggande precis hälsat på varandra. (Aaaargghhh!!!)

De ringer då och väcker damen som bor ovanför och springer sedan upp och kollar hennes badrum, efter totalt 2 timmar, massa springade fram och tillbaka så sågar de hål i mitt innertak och inser att det är en anslutning som inte är riktigt åtdragen, well played, well played....

Så nu drog de åt den och skall återkomma senare för att se att allt gick bra, samt laga taket i mitt badrum, så vi får se om jag hinner få någon sömn under dagen, annars kommer det vara en sjukt trött Jonas mot kvällningen.

Nu har jag i alla fall fått i mig en frukostmacka, och nu ska jag dra iväg och växla/ta ut pengar då jag skall betala nästa månads hyra samt el/vattenförbrukningen för september idag, skall bli intressant att se vad den notan går lös på då man haft ACn på frekvent nog.

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment