A blog about anything and everything!

Wednesday, October 12, 2011

Kallt

Wednesday, October 12, 2011 Posted by Alexander Lucas 5 comments
Ja tro det eller ej, men det börjar att bli kallt på Malta.
Det har krypit så långt ner att det var runt 20-graders strecket i måndags och de enda man såg i shorts var turisterna, kompisen på hörnet huttrade då jag kom ner för min vanliga beställning, och svor över hur kallt det var.

Ska tilläggas att jag till och med sneglade åt långbyxorna igår men insåg sedan att jag nog aldrig en "ledig" dag med 20 grader eller mer klätt mig i långbyxor, och kommer inte börja nu heller.

Dagarna springer förbi i ett rasande tempo och snart har Oktober månad oxå kommit mot sitt slut, sista oktober är datumet till vilket mitt kontrakt på lägenheten sträcker sig, och vad som händer efter det vet jag inte.

Jag kollar regelbundet efter lägenheter hemma i Sverige men hittar ingenting av intresse då det ser ut att vara dåligt med 2or lediga (vilket är att vänta).

Det har heller inte blitt någon uppdatering vad gäller nya lägenheter här på Malta då jag ännu inte vet hur det blir för Fjuno, och som det ser ut just nu så avvaktar jag 1v för att se om det är någon som nappar på hans lägenhet.

Blir det inge napp där så tar jag eventuellt och letar upp en egen billigare lägenhet och siktar på att i alla fall stanna till Jul/Nyår, men hittar jag ingen ledig passande lägenhet hemma till dess så misstänker jag att jag lär stanna här nere.

Många undrar hur jag orkar dra iväg själv bara, men jag är en sån person som inte har problem med att vara själv, utan jag tycker det kan vara skönt att slippa massa folk runt mig titt som tätt, men jag erkänner att det helt klart kan vara tillfällen då man saknar familj och vänner.

Men enda skillnaden mot att vara hemma är just att kunna ta en fika eller käk med någon man känner, för annars är det inte speciellt svårt att hålla kontakten i dagens samhälle, skype är ju trots allt nöten för alla resande personer.

Veckan kommer att fortsätta i samma lugna tempo den gjort fram till idag, fram till fredag då jag funderar på att spela Poker Live Adventure igen, lika turnering som jag senast kom till finalbord i, och det skulle vara roligt om man kunde ta revanch från den gången samt fiaskot från DSO förra veckan.

Vad gäller tips på filmer och tv-serier så lär jag säga att jag själv inte har avverkat speciellt mycket på slutet, det blir liksom inte samma sug att kolla på något av dessa då jag här på Malta har att tillgå en l5" laptop och hemma körde man 90" projektorbild.

Så jag kommer att kolla av lite av de jag följt halvhjärtat förr, samt lite gammalt skit, och försöka hålla en del intressanta saker så jag har de sparade till "a rainy day", men så sa jag om denna säsongs True Blood oxå, och det avverkade man ju lite snabbt...

Har ni några tips på filmer eller nykomna serier så skrik gärna till.

Annars vill jag bara lyfta på hatten till Sverige som lyckades slå Holland och ta sig till EM, well played.

Ta hand om er där hemma.

/Alexander Lucas

5 comments:

  1. Hade jag varit bättre pokerlirare och lite start kapital hade gjort som dig och dragit till ett varmt land under höst och vinter, varje år

    ReplyDelete
  2. mm inte mycket av de nya serierna att hurra för än.
    Homeland verkar lovande dock. Terra Nova o Unforgettable funkar att kolla på. Vad gäller komedifronten är det mest dynga. Tur att The League har kört igång en ny säsong, briljant som alltid det.

    ReplyDelete
  3. Ja The League följer jag givetvis Fjuno, gillade piloten av Homeland, de andra 2 har jag inte sett ännu.

    ReplyDelete
  4. Imorgon ska jag beta en slant på Pool.

    ReplyDelete
  5. Ala, ge fan i det är du snäll, ge dom en chans i alla fall

    ReplyDelete