A blog about anything and everything!

Wednesday, August 31, 2011

Trött nu.

Wednesday, August 31, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments

Igår dog strömmen i hela huset här flera ggr under 1 timmes tid, sjukt irriterande då jag för stunden satt och betalade av Gävleeliten på kinapoker, inte lätt att ta sig ur hålet när strömmen dör direkt.

Jag blev bra tiltad över detta då nätet dog, samt AC, så jag ringde till en av de 2 kontaktpersoner som står skrivna för fastigheten och hon sa att hon skulle kolla upp det hela.

Då jag gick ut ur lägenheten så såg jag en dam komma gåendes med ficklampa och efter att insett att det varken var någon rånare eller en het scen från en muffla så visade det sig vara den dam jag ringt till, och hon hade kollat upp det hela och det var detta hon gav som svar 

”I have checked, and it is not our house, it is all houses, it´s our government that is doing this”
”say what” sa jag,
”yes, they do this some times, it usually comes back in a minute or two”

Vafan I helvete är det om liksom, hoppas verkligen att det inte är något återkommande fenomen här nere då det kan förstöra en hel del om man blir sittandes på nätgrinden.

Var och handlade igår för första gången då jag behövde toapapper bland annat, inte direkt så det är Särla ”så får du mer på rullen” här nere, utan en rulle toapapper innehåller ungefär 12 meter papper, och när jag hyrde den här lägenheten så lyxade dom till det genom att mig hela en halv rulle.

Butiken låg bra nära, men tyvärr så hade den inte det bästa utbudet av varor, till ex så hade den inge bröd, vilket kändes lite sådär, men kanske bra det, för folk säger att man blir tjock av sånt, så man får hålla sig till vatten och några tomater, och lyxa till det med en banan då och då. 

Jo tjena, killen på hörnet säljer den underbaraste pizzaslicen jag käkat på länge, det är en slice som är stor som en Billys typ, med färska championer, mozarella och ruccolasallad och kostar typ 10kr, och mättande som fan, så en sån bit har funkat som middag nu i 2 dagar, haha inget nytt än så länge i livet. 

Nu blir det försöka sova lite och sen upp och göra klart dealen med lägenheten, sen blir det nog ons, tors, fredag med ofantligt passiv inställning då jag i stort bara väntar på att få komma "hem", sen blir det fylla upp kyl och frys för att sedan börja den så kallade vardagen här nere. 

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment