A blog about anything and everything!

Tuesday, August 30, 2011

In the hunt for...

Tuesday, August 30, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
För er som undrar "Hur är det på Malta då?" så kan jag säga att jag än så länge inte vet.

Det har vart så varmt här nu så jag knappt vågat vara ute, mäklaren som hämtade mig igår hade AC i bilen, och han rann det svett av när han kom, och då är han Maltes och bott här hela livet, hur fan tror ni då att värmen behandlar en ljusskygg tjockis från Sverige, ja inte så bra som man kan tro kanske.

Igår var jag som sagt på visning av lägenheter, han visade mig först ett masionette som det heter, markplan och ganska stort och såg helt ok ut, förutom de där förfärliga gasspisarna dom envisas med här nere. Dock så låg det lite väl utanför, ja utanför typ allt.
Sen visade han mig en med 2 sovrum typ 250 meter från där jag bor nu, som var helt ok och som just nu ligger närmast till hands att jag tar. Hyran där var på 700euro i månaden tror jag.

Efter det visade han mig en som låg i Sliema, de 2 första var i St Julians, och utan tvekan den bästa lyan för dagen, underbar utsikt över havet och bra planering med allt, dock så var hyran på 900 euro i månaden, lite för saftigt tyckte jag. Ska jag lägga ut 900 kan jag lika gärna lägga ut 1300 och bo i ett palats här nere, men nu finns inte de pengarna.

Senare på dagen kom han tillbaka och visade mig 2 till lägenheter i St Julians, en takvåning (och nej, inte så bra som det låter) på 32 kvadrat typ, fick cellskräck när jag klev in, så den slog jag ur tanken direkt, den låg förresten rakt ovanför den jag sa låg närmast att jag tar för stunden.

Sen visade han mig ännu en takvåning som ligger typ 100 meter från där jag bor nu och det är så man skall bo, det var nya möbler och all var nytt och fräscht, köket hade moderna vitvaror och allt var för bra för att vara sant, hade även 2 extra sovrum, vilket hade vart kanon då nån vill hälsa på. Men den kostade 1200 i månaden, så nja skulle inte tro det. Man kan ju tänka sig att det skulle vara roligt att bo flådigt i alla fall 1 månad här nere, men problemet är att man måste betala mäklaren en halv månadshyra för hans arbete, så vill man bo flådigt för 1200 i en månad så kostar det totalt 1800, vilket inte är så jävla underhållande.

Så medan jag funderade över allt detta så ringde jag till en annan mäklarfirma och fick där boka in ett möte till med lite andra lägenheter, han ringde idag upp mig då vi hade bokat tid till kl 13, men han hade fått förhinder och kunde inte komma förrän 14.30, och han hade endast 2st lägenheter som vi skulle kolla på, varav en var bra enligt han själv (undra varför han vill visa mig nåt annat skit).

Så efter den visningen så lär jag ta beslut och är ingen bättre än den för 700 så lär det bli den.
Jag har även sett en schysst lya som fan, men den är inte ledig förrän den 1a november, och jag vet inte direkt hur sugen jag är att flytta ännu en gång under vistelsen här nere, men den lyan såg riktigt jävla bra ut, och kostade 750 per månad.

Så jag har en del beslut att ta efter jag vart iväg och sett dessa 2 sista han har nu.

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment