A blog about anything and everything!

Tuesday, August 30, 2011

It´s not as easy as it looks

Tuesday, August 30, 2011 Posted by Alexander Lucas No comments
Var på visning på 3st lägenheter till, varav 1 var nybyggd, de höll fortfarande på att dra in alla kablar och sätta fast tv och tvättmaskin och så, och den låg i Sliema och är just nu den jag har bett mäklaren skaka fram ett pris på, och dom HOPPADES bli klar innan torsdag, men mer realistiskt i början av nästa vecka, vilket gör att om jag får den och bestämmer mig för att ta den så lär jag in på ett jävla hotell ett tag, för där jag bor nu har man inte råd att bo fler nätter.

Jag fick i alla fall veta att det endast är på long lets, 6 månader eller mer som mäklarna tar ut en halv månadshyra i avgift, annars tar de 10% på det totala priset. Som nu då jag skall hyra 3 månader, kostar den då 750 varje månad så tar mäklaren 10% på det, alltså 75x3=225 euro. Inte fullt lika blodigt som jag tänkte först.

Skulle det nu skita sig av någon anledning, att dom inte kommer hyra ut den förrän säg den 23e eller att de ska ha 950 i månaden för den så vet jag fan inte vad jag tar mig till, då hoppar jag nog fan.

Den lägenhet jag nu hoppas på ligger inte nära nånting alls av värde dock, men det skiter jag i, jag har http://www.maltasupermarket.com/ som min räddare i nöden, beställer online och de kör ut varorna, tack så bra, hahaha.

Hur som helst så ligger jag nu och väntar på samtal från mäklaren, vilket jag lär få vänta på till imorn oxå.

/Alexander Lucas, lite mer mot Jinxen igen dock...

0 Comments:

Post a Comment