A blog about anything and everything!

Wednesday, August 24, 2011

Boendefrågan uppdaterad

Wednesday, August 24, 2011 Posted by Alexander Lucas 2 comments
Tröttnade rejält idag på att inte få nå svar av Maltamaklarna.se, inget svar på mail, och ingen som svarar på något av de telenummer de har, och ingen reaktion på sms. Så slutade med att jag ringde ner till http://malta-lets.com och berättade att jag var svensk och skulle komma ner på söndag.

Han frågade hur länge jag skulle stanna, vilken budget jag hade och var jag ville bo, han tog det för givet att jag ville ha en modern lägenhet då jag var svensk. Ja vem fan vill ha en omodern lägenhet ?

Efter cirka 5 minuter så var samtalet avklarat och kl 10 på måndag hämtar han upp mig för att på ca: 1 timme visa mig 4-5 lägenheter i St Julians eller Sliema.
Det ska bli lite spännande att se vad han anser vara "modern" lägenhet och hur de ser ut, hoppas bara att det är något som ser ok ut och att jag kan flytta in direkt den 1a sept.

Ikväll blir det kinapoker med Öga och Rille och samtidigt kolla in Arsenals CL-kval mot Udinese och streama Pools match mot Exeter i Ligacupen.

Om någon har några erfarenheter av Malta så är jag otroligt nyfiken att veta hur det ser ut med möjligheterna att se Premier League där nere på tv. Lite segt om man skall streama varje match man vill se.

/Alexander Lucas

2 comments:

  1. dödarn drar till london och lucas till malta jojo dem stora dem kan dem......

    Glgl och skaffa ett hyggligt gästrum så syns vi!

    ReplyDelete
  2. haha ska försöka fixa så bra lya ekonomin tillåter. Och givetvis är du välkommen ner.

    ReplyDelete