A blog about anything and everything!

Wednesday, August 31, 2011

Hodiladi Hodiladi...

Wednesday, August 31, 2011 Posted by Alexander Lucas 1 comment
Hoppsan vilken dag, ja vilken jävla dag ?

Det är frågan jag ställer mig varje dag nu, idag blev jag väckt av mäklaren som ringde och berättade att lägenheten för det första, bara går att hyra i 2 månader (till sista oktober), och för det andra är den inte klar att flytta in i förrän på måndag. (Valfritt inlägg av svordomar)

Så när jag kl 11 imorgon checkar ut från det här dyra lägenhetshotellet så lär jag pallra mig till ett hotell där jag hade bokat in mig för 2 nätter då jag var redo att flytta in på lördag, men INTE då, nä nu lär jag försöka förlänga min vistelse på hotellet där med ytterligare 2 dagar, och är det fullt så hoppar jag vidare till ett tredje ställe i väntan på att få flytta in i en lägenhet, hahaha vilken jävla cirkus.

Så mina inlägg de närmaste dagarna kommer nog innehålla hotellbilder och lite mer gnäll, för jag kommer inte ta mig för att göra speciellt mycket förrän jag fått flytta in, och först då skall jag försöka komma igång med livespelet och se hur det går.

Så här kommer en del tips till er som funderar på att åka till Malta:

1. Stanna hemma lite längre
2. Spar ihop mer pengar
3. Åk någon annanstans, typ Las Vegas
4. Om ni mot förmodan skall åka och skall hyra lägenhet, bestäm en i förväg endast genom bilderna ni ser på mäklarnas hemsidor, och se till att ni får klart att den är ledig och er innan ni åker, för här är det sån omsättning på lägenheter att det är svårt att garantera att en är ledig från den ena timmen till den andra.

Jag känner mig ungefär som Billy Bob i detta klipp.




/Alexander Lucas

1 comment: