A blog about anything and everything!

Sunday, August 28, 2011

FY FAN !

Sunday, August 28, 2011 Posted by Alexander Lucas 1 comment
Så varmt det är här just nu...

Flyget gick bra och enligt tidtabellen, och det tackar jag för, jag hade bokat fönsterplats då jag aldrig går på toa när jag flyger, och hatar att bli störd av nåt cp med en 4årings pissblåsa.

Men då man är fet som jag är och har en axelbredd över den normale Svensson som enligt måtten är 42cm från axel till axel så kan jag säga att där planets ytterhöje satt på mig, normalt är mitt högra bröst, så jag satt typ med axlarna i färdriktningen och hade inte alls så bra flygresa som jag hade hoppats på.

Och när jag kollar på sätet bakom mig så sitter det en liten fimp med 3 egna säten och vräker ut sig... jaja det börjar med tilten direkt kan man säga.


När vi väl landat så satte jag mig i en taxi för att gambla att det finns ledig lägenhet på Onyx Apartments i St Julians, han säger att han vet var det är och vi rullar, och satan så det rullade.

Jag hade ett tag funderingar på att hyra bil och åka en sväng runt ön för att se hur det är här nere, men efter den där bilfärden så har jag ångrat mig kan jag säga... jag vill INTE köra bil här nere. ADHD med en släng av MONGO, typ så kör dom.

Jaja, vi överlever och då han stannar bilen så säger han typ "sry, this is as close I can get you, but you see that house there, that is Onyx Apartments"

Huset han pekade på låg 50 meter längre fram uppe på en rejäl sluttning. Ok tänkte jag och började gå...Inget  Onyx där... japp kanon, Malta hittar man ju som baksidan på sin egen hand... Så jag frågar 5 personer och INGEN vet var fan det ligger. Det är ju precis det man vill höra när man inte ens vet om det finns en lya ledig där.

Och nej, ingen hade svarat då jag ringt till Onyx, så nu tröttnade jag som en liten pojke, jag sätter mig på trappen till en bank, kvittar ju då de jävlarna har siesta nu ändå...

Efter 10 minuter så svarar någon på Onyx och jag får höra att de har en 1a ledig åt mig i 4 dagar, PERFEKT, så jag frågar var det ligger, och hon beskriver att jag är nära, så efter 20 minuter är jag på plats, DYNG JÄVLA SVETTIG.

Jag får i alla fall nyckel och betalar för 4 nätter direkt och kliver upp i lägenheten. Den ser ok ut och fungerar helt klart för mig i 4 nätter, så jag tog en dusch direkt och slog igång ACn.

Så nu sitter jag i soffan och klunkar vatten som en tjock svensk på Malta.

Imorn kl 10 blir det visning på lägenhet som jag planerar ha i 3 månader, haha just nu känns 3 månader ofantligt avlägset, men jag får helt enkelt ta och varva ner och smälta in detta lite innan jag tar några överilade beslut.

Jag återkommer med lite bilder senare idag, planerar att ta en liten siesta själv snart och sedan gå ner och handla upp lite basvaror så jag har nåt att äta under dagen/kvällen.

Hörs om ett tag.
/Alexander Lucas

1 comment: