A blog about anything and everything!

Friday, January 13, 2012

Stolta Svea Rike

Friday, January 13, 2012 Posted by Alexander Lucas No comments
Ja då har man vart hemma i Sverige i hela 40 timmar och på den tiden har jag hunnit med följande.

Käket en hel jävla massa skräpmat, jag har hunnit trycka i mig kycklingen från Jensas samt besök på Viking och Pizza House, och om 2 timmar ska jag sitta på Charlys och käka en god ryggbiff eller oxfilé med gratäng och bea, och herre jävlar vad gott det skall bli.

Jag har hunnit vara på banken och där blitt utnyttjad å de grövsta då deras växlingskurs gav mig 1:1 för mina EURO mot SEK, i stort sett.

Då jag vart på Malta sedan Augusti så har jag inte direkt haft vinterkläder med mig och det som vart kvar i Sverige ligger nedpackat i kartonger låååååångt in i källaren, så då jag har ett enda plagg med långa ärmar så var det plagget jag fick klä mig i även i Sverige, och pga detta så har jag nu packat ner en rejäl förkylning att ta med mig tillbaka till Malta, FML.

Jag har hunnit sammanställa det mesta vad gäller ekonomiska utlägg för lägenheten så att det skall vara klart inför deklarationen som skall göras pga försäljningen.

Jag hjälpte till att locka lite spelare till klubben som tyvärr har haft dålig uppslutning på slutet, och något jag hoppas vänder och blir en positivare trend då jag verkligen tycker att det är bra och trevligt med en lokal pokerklubb.
Vi lockade till slut till oss 28 stolta segerhungriga spelare, och då jag la extra bounty på mig själv och J.B (inte för att det behövs, folk vill slå ut oss ändå gissar jag) så kändes det roligt att lira igen.

Slutade med att jag fick ta hem turren och behålla min egna bounty, vilket alltid känns bra, och ännu roligare var att det var 4 Sandvikare på finalbordet och top 3 bestod av endast Sandvikare (föga överraskande :) )

Var förbi och grattade lillebror och lillen hans igår och träffade Lisa och det va trevlig att träffa lite folk igen även om det var för bara en kortare stund, och Viggo har verkligen växt på sig och snackar nu oavbrutet, vilket är roligt att se och höra.

Nu ska jag göra mig redo att dra iväg då jag ska springa förbi Intersport en snabbis och kolla om de har nå intressanta skor att köpa. Hittar jag inga så får jag gå och leta lite när jag kommer tillbaka på Malta istället helt enkelt.

Ha det bra i vintermörkret gott folk.

/Alexander Lucas

0 Comments:

Post a Comment