A blog about anything and everything!

Wednesday, December 21, 2011

Ooa hela natten, ooa hela dan

Wednesday, December 21, 2011 Posted by Alexander Lucas 2 comments
Igår tog jag mig en titt på vilka nyheter som kommit i trailerväg för kommande filmer och blev nästan lite upphetsad måste jag säga.

The Hobbit har nu släppt en längre trailer(inte första bilderna från filmen som mupparna på Aftonbladet tror), och då jag älskade Sagan om Ringen filmerna så ser jag fram mot den här filmen och av trailern att tyda så håller Peter Jackson upp det hela bra och jag tror jag kommer få svårt att bli besviken.

Inte nog med detta, det har även kommit en längre trailer till The Dark Knight Rises, som känns ännu mörkare än vad The Dark Knight gjorde, och det ska bli otroligt intressant att se vad Tom Hardy kan göra som bad guy i en riktig storfilm.

Nöjd hyllar han rejält i det mesta han gjort och även om jag och Nöjd inte alltid har samma smak vad gäller filmer så lär jag ställa mig på Nöjds sida i denna fråga och tycker verkligen ni ska ta och kolla av en del av de filmer han gjort.

Senast i raden är filmen Warrior, en riktigt bra film enligt många, och en film där Nick Nolte är tillbaka i rampljuset igen.

Nolte är även med i kommande serien Luck tillsammans med Dustin Hoffman, en serie som handlar om gambling inom galopp. 

Serien har premiär i Januari men det har redan släppts ett avsnitt och efter att ha sett det så måste jag slänga upp serien på listan över serier jag vill fortsätta följa framöver, en lista som uppdateras ofta nog med både nya serier och serier som faller ut då de helt enkelt tappat och blitt bedrövliga.

En del serier som måste sluta mjölka och bara lägga ner är serier som CSI (alla versioner), då det blir tröttare och tröttare avsnitt och det enda man hoppas på för att serierna ska få lite puls igen är att de avlivar någon av huvudrollerna. 

Nu blir det en liten session poker och sedan kolla Premier League ikväll, och för att svara på Alas fråga så är jag inte direkt nöjd med domen Suarez fick, att han fick 8 matcher tycker jag är pinsamt mycket, och att du inte ens får 8 matcher om du våldtar domaren. 

Och att FA inte ger något straff till Evra i frågan är också lite skumt, då Evra själv tydligen i sin rapport till FA skrivit att han själv kallat Suarez en hel del för att provocera.
Att det sedan inte är någon annan spelare på plan (varken Liverpool eller United spelare), eller domare för den delen, som hört något sägas är konstigt då det tydligen skett i samband med en hörna. 

Så jag slänger upp att det är Evra som är precis så jävla störd i skallen som vi alla gissar, och att jag håller tummarna för att han bryter foten och blir borta några månader. 

Ja jag vet det är löjligt, men jag vill inte bara acceptera det för vad det kan vara, och jag står fast vid Liverpools credo; YNWA.

/Alexander Lucas

2 comments:

  1. Håller med dig om att det är något skumt bakom avstängningen om det bara är ord mot ord. Hoppas att Terry får minst lika lång avstängning. Spelade på en trippel igår, City, Arsenal och Pool och den kändes stenklar - loooooooooooooooooool.Att Pool har så svårt att vinna matcher mot sämre lagen.

    ReplyDelete
  2. God Jul på er Jonas och Fjuno!

    ReplyDelete