A blog about anything and everything!

Thursday, December 15, 2011

2 dar efter Lucia

Thursday, December 15, 2011 Posted by Alexander Lucas 3 comments
Ja som titeln säger så har det nu gått 2 dagar efter Lucia, och som svensk är man normalt inställd på att detta är en tid då man ska frysa och allting suger rejält, och då kl ringde 9.05 för att jag skulle upp i tid så att vår städhjälp ska kunna ta sig in i lägenheten så kändes det verkligen så även detta år.

Det blev inte bättre av att jag insåg att jag ställt klockan 1 timme för tidigt, men då jag väl tagit mig upp så är det väl lika bra att hålla sig vaken, så jag pallrar mig upp och kliver ut på balkongen och möts av största solen Urban, och efter att chocken lagt sig så kändes det faktiskt lite bättre.

En timme senare vaknar Fjuno till liv och städerskan ringer på dörren, då vi ska hålla oss borta så drar vi oss ner till ett av många ställen här nere efter strandpromenaden och tar oss en varsin kaffe för att vakna till lite. Efter det är det dags för frukost, och vad bättre än Subway, jo men tackar.

Det blev en varsin macka och vi parkerade oss på en bänk längs med promenadstråket som ni ser på bilderna nedan.
Där satt vi och käkade i lugn och ro i solen, medan vi följde lyckan för fiskaren nedanför oss, som under de 80 minuter vi satt där inte lyckades få mer än en ynka liten fisk, i storlek med en vanlig guldfisk.

Efter det tog vi oss tillbaka till lägenheten som nu va skinande ren och luktade rent och fint.

Nu blir det att försöka hitta lite plus på pokern och hålla sig vaken så pass att man kan komma i säng i skaplig tid en enda gång här nere.

Lite bilder från dagens snabba utflykt.







/Alexander Lucas

3 comments:

  1. Du kaffe?

    Måste ju ha varit nån sån här chokladdrink som Jake dricker i Two and a half men isf ;)

    ReplyDelete
  2. mm en halv latte var det, tror det var nå sump i botten iallafall

    ReplyDelete
  3. Ta en bild på städerskan och lägg upp den här i bloggen.

    ReplyDelete