A blog about anything and everything!

Monday, March 05, 2012

Hobo with a shotgun

Monday, March 05, 2012 Posted by Alexander Lucas 1 comment
Ja det gick åt helvete det där helt enkelt.

Jag kom in som chip 5a inför dag 2 av turneringen, då jag lyckades sova över första nivån för dagen, men det gjorde inte så mycket då jag fick ett drömbord.

Köpte mig snabbt upp mot 500k i chips från dagens start på 262k.

Efter 3 perioder bröts vårt bord och jag kom till ett bord där saker och ting började gå utför.
Lyckades i alla fall hålla mig levande till det va 56 spelare kvar i turren, 54 fick betalt med 1500 euro för 54e plats. Vinnare fick 70.000 euro.

Här spelar jag en hand mot bordets tightaste spelare då jag håller KK och floppa K94, och jag bestämmer mig för att bara syna på floppen då han donkar ut, då jag som absolut sämsta scenario möter 4 outs.

Turn kommer J och han donkar ut igen, och här gör jag det misstag som gör att jag nu skriver detta istället för ett inlägg med HHAHAHAHAHA överallt.

Jag slår nämligen om och inser i samma sekund som jag uttalat ordet "raise" att jag gjort bort mig.
Jag får nämligen en raise tillbaka i nyllet och är på tok för fast i handen för att vika, och mycket riktigt så möter jag QT för en hålstege, och inte JJ eller 99 eller AA som en normal människa skulle kunna få möta i ett sånt här läge.

Rivern brickar såklart ut och jag får inte dra tillbaka, och istället för att vinna den potten och ha drömläge inför dag 3 i  jakten mot finalbordet så tillbringade jag den dagen i fosterställning i sängen, tog ett par rapeshowers och grät till Dirty Dancing.

Ja fullt så illa var det väl inte, men jag kan gått medge att jag mådde riktigt jävla illa, men nu är det måndag och jag får spela en 45 euros turnering istället. WOOOHOOOOO...

/Jinxen

1 comment:

  1. Tror du Rille, Oliven eller någon annan turfigur hade mött QT:an där? I VÄRSTA fall 99, men mer troligt KJ.

    ReplyDelete